The Piper PA-16 Clipper is an extended fuselage model of the PA-15 Vagabond. Both models were designed in 1947 for the same reason – Piper Aircraft found itself in dire financial straits and needed to create new, competitive models using existing parts and tooling. The result was the Vagabond, essentially a side-by-side version of the tandem J-3 Cub credited with saving the company.
Ausgestellt im Fonden Danmarks Flymuseum
mit Kennung OY-AKM
Daten
AllgemeinTechnische Daten
Role PA-16 Clipper
Manufacturer Piper Aircraft
First flight 1947
Introduction 1949
Produced only in 1949
Number built 736
Unit cost USD$2995 (in 1949)
Variants Piper PA-20 Pacer
Manufacturer Piper Aircraft
First flight 1947
Introduction 1949
Produced only in 1949
Number built 736
Unit cost USD$2995 (in 1949)
Variants Piper PA-20 Pacer
Besatzung: 1; Passagiere: 3
Länge: 6,12 m; Spannweite: 8,92 m; Höhe: 1,88 m
Leergewicht: 385 kg; Nutzlast: 362 kg; max. Startgewicht: 748 kg
Höchstgeschwindigkeit: 203 km/h; Reisegeschwindigkeit: 188 km/h
Reichweite: 778 km
Dienstgipfelhöhe: 3.385 m (11.000 Fuß)
Steigrate: 177 m/min
Antrieb: 1× Lycoming O-235 with cruise pitch propeller, 115 PS (86 kW)
Länge: 6,12 m; Spannweite: 8,92 m; Höhe: 1,88 m
Leergewicht: 385 kg; Nutzlast: 362 kg; max. Startgewicht: 748 kg
Höchstgeschwindigkeit: 203 km/h; Reisegeschwindigkeit: 188 km/h
Reichweite: 778 km
Dienstgipfelhöhe: 3.385 m (11.000 Fuß)
Steigrate: 177 m/min
Antrieb: 1× Lycoming O-235 with cruise pitch propeller, 115 PS (86 kW)